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Síntesis: Esto es una historia real y en España ya está ocurriendo. La primavera pasada Sam Fiorella foptaba a un puesto como vicepresidente de una gran agencia de marketing en Toronto. Con 15 años de experiencia en consultoría para grandes marcas como AOL, Ford y Kraft, Fiorella se sentía confiado en sus experiencia laboral. Pero a mitad de la entrevista, fue preguntado por su puntuación Klout. Fiorella titubeó torpemente antes de confesar que no tenía ni idea de lo que una puntuación Klout era.

Much as Google’s search engine attempts to rank the relevance of every web page, Klout—a three-year-old startup based in San Francisco—is on a mission to rank the influence of every person online. Its algorithms comb through social media data: If you have a public account with Twitter, which makes updates available for anyone to read, you have a Klout score, whether you know it or not (unless you actively opt out on Klout’s website). You can supplement that score by letting Klout link to harder-to-access accounts, like those on Google+, Facebook, or LinkedIn. The scores are calculated using variables that can include number of followers, frequency of updates, the Klout scores of your friends and followers, and the number of likes, retweets, and shares that your updates receive. High-scoring Klout users can qualify for Klout Perks, free goodies from companies hoping to garner some influential praise.

Titular: What Your Klout Score Really Means

Fuente: http://www.wired.com/business/2012/04/ff_klout/

 

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